همشهری آنلاین: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: به منظور تعدیل قیمت گوشت قرمز در شب عید، عملیات عرضه ۲۲ هزار تن گوشت گرم و منجمد توسط وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور آغاز شد.

گوشت

به گزارش ایرنا، 'علیرضا رفیعی پور' افزود: انتظار می‌رود آغاز توزیع سراسری گوشت قرمز در کشور، کاهش قیمت این فراورده درفروشگاه ها و مراکز عرضه را به دنبال داشته باشد.

به گفته وی، عرضه ۲۰ هزار تن از این برنامه با استفاده از ذخیره گوشت منجمد در گمرکات و ۲ هزارتن در قالب مجوز نیمایی و گوشت گرم ۴۲۰۰ تومانی تامین شده است. رفیعی پور خاطرنشان کرد: توزیع ۲۲ هزار تن گوشت قرمز، علاوه بر توزیع گوشتی است که توسط دامداران و کشتارگاه‌های کشور انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: حدود ۹۰ درصد گوشت قرمز مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود و سالانه حدود ۷۰۰ هزارتن گوشت قرمز توسط دامداران و مراکز دامپروری کشور تولید و حدود ۱۴۰ هزار تن گوشت نیز از خارج وارد می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور توضیح داد: این سازمان مدیریت تامین و مسائل بهداشتی گوشت را عهده داراست و در عین حال در حوزه تولید گوشت قرمز ایران رتبه بالایی دارد، اما درحوزه مدیریت بازار نمره مطلوبی کسب نکردیم و باید مهندسان و متخصصان حوزه توزیع و تجارت به این امر کمک کنند.

رفیعی پور اضافه کرد: بر اساس آمارها تاکنون در حوزه تامین گوشت کاهشی نداشتیم زیرا، تعداد راس دام کشتار شده و مقدار خرید براساس تعرفه‌هایی که به حساب دولت پرداخت شده، شفاف و مشخص است، اما امروز التهاب بازار، نگرانی و نارضایتی در مردم و بطور هدفمند در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده که پیامد آن، رشد غیر واقعی و حباب گونه قیمت‌ها را بدنبال دارد.

وی اظهارداشت: انتشار شایعه در بازار علاوه بر اینکه به نوسان قیمت دامن می‌زند، موجب تردید دامدار برای عرضه دام می‌شود و احتکار این فرآورده را در بر دارد.

رفیعی پور افزود: امروز علاوه بر احتکار کنندگان عمده و حرفه‌ای که برای ۶ ماه آینده گوشت ذخیر می‌کنند، برخی افراد مصرف کننده عمده و خانگی نیز در دام پدیده احتکار گرفتار شده‌اند.

کد خبر 433378

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha